roozane

  • ۰
  • ۰

تجقیق در مورد ارزش مدیریت استراتژیک 40 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 39 صفحه


قسمتی از متن .doc :

ارزش مدیریت استراتژیک

مقدمه

جاذبه هر رویکرد مدیریتی، انتظار رهنمون شدن به سود بیشتر برای مؤسسه است. این، به ویژه درباره نظام مدیریت استراتژی با تأثیر عمده‌ای که بر تدوین و اجرای برنامه‌ها دارد، صادق است.

مجموعه‌ای از مطالعات انجام شده درباره سازمان‌های کسب و کار ، تأثیر فرآیندهای مدیریت استراتژیک را بر نتیجه نهایی اندازه‌گیری کرده‌اند. یکی از نخستین مطالعات عمده توسط آنسوف و همکاران در سال 1970 اجرا گردید.

در بررسی 93 مؤسسه تولیدی آمریکایی، پژوهشگران دریافتند که برنامه ریزان رسمی که از رویکرد مدیریت استراتژیک استفاده می‌کرده‌اند، بر حسب معیارهای مالی که فروش، دارایی‌ها، قیمت فروش، درآمد هر سهم و رشد درآمد را اندازه می‌گرفت، نسبت به مؤسسات بدون برنامه‌ریزی، موفقیت بیشتری کسب نموده بودند. برنامه‌ریزان همچنین در پیش‌بینی نتیجه فعالیت‌های عمده استراتژیک دقت بیشتری داشتند.

دومین پژوهش پیشاهنگ توسط تیون و هاوس در سال 1970 چاپ شد که 36 مؤسسه در شش صنعت مختلف را مطالعه کرده‌ بودند. انها دریافتند که برنامه‌ریزان رسمی در صنایع نفت، غذایی، دارویی،فولاد، شیمیایی و ماشین‌آلات بطور قابل ملاحظه‌ای از مؤسسات بدون برنامه در همان صنایع پیشی گرفته بودند. به علاوه، برنامه‌ریزان، عملکرد خودشان را به میزان معتنابهی بعد از پیاده‌کردن فرآیند رسمی در مقایسه با عملکرد مالی در سالهای بدون برنامه‌ریزی، بالا برده‌ بودند.

بعداً ( 1972) هارولد از تکرار بخشی از پژوهش تیون و هاوس درباره شرکتهای دارویی و شیمیایی گزارش داد. یافته‌های او مطالعه پیشین را تأیید کرد و در واقع نشان داد که تفاوت میان عملکرد مالی مؤسسات با برنامه‌ریزی مؤسسات بدون برنامه‌ریزی در طول زمان افزایش یافته بود.

در 1974 فولمر و رو ، مطالعه‌ای از تجربه مدیریت استراتژیک 386 شرکت طی 2 سال منتشر کردند. نویسندگان دریافتند که مؤسسات تولیدکننده کالاهای بادوام، با مدیریت استراتژیک از مؤسسات بدون مدیریت استراتژیک از مؤسسات بدون مدیریت استراتژیک مؤفق‌تر بودند. مطالعه شرکتهای تولیدکننده کالاهای مصرفی و خدمات را شامل نمی‌شدـ احتمالاً به این دلیل که پژوهشگران، فکر می‌کردند که مدیریتی استراتژیک در این موسسات پدیده جدیدی است و نتیجه آن کاملاً روشن نشده است.

در 1974 شوفلر و همکاران نتیجه مطالعه‌ای طراحی شده برای اندازه‌گیری تأثیر مطالعات بازار بر سود را منتشر ساختند. این پروژ اثرات برنامه‌ریزی استراتژیک را بازده سرمایه در برمی‌گرفت. پژوهش به این نتیجه می‌رسد که بازده سرمایه بیش از اینکه تحت تأثیر سهم بازار، تراکم سرمایه وتنوع فعالیت بود. پروژه کامل که 37 متغیر عملکرد را شامل می‌شد، نشان داد که تا 80 درصد پیشرفت ممکن در سودآوری مؤسسه از طریق تغییر در جهت استراتژیک شرکت حاصل شده بود.

مطالعه دیگری درباره تأثیر گسترده توسط کارگر و مالیک در 1975 گزارش شد. پژوهش ایشان که 90 شرکت آمریکایی را در پنج صنعت در برمی‌گرفت، نشان داد که عملکرد شرکتهایی که از برنامه‌ریزی استراتژیک بلندمدت استفاده می‌کردند برحسب معیارهای معمول مالی به میزان قابل توجهی بهتر از شرکتهایی بود که برنامه‌ریزی رسمی داشتند.

سرانجامدر حالی که بیشتر مطالعات، مدیریت استراتژیک را در شرکتهای بزرگ آزمون کردند، گزارشی در سال 1982 نشان داد که برنامه‌ریزی استراتژیک تأثیر مطلوبی عملکرد کسب و کارهای کوچک داشته است. رابینسون پس از مطالعه 101 مؤسسه چک خرده‌فروشی خدماتی و تولیدی ظرف مدت 3 سال ، دریافت شرکتهایی که از برنامه‌ریزی استراتژیک استفاده می‌کردند، بهبود قابل توجهی از نظر فروش، سودآوری بهره‌وری نسبت به مؤسساتی که فعالیت سیستماتیک برنامه‌ریزی نداشتند به دست آورده بودند. الگوی کلی نتیجه‌های حاصل از هفت مطالعه،‌ارزش مدیریت استراتژیک را بر اساس معیارهای مختلف مالی به روشنی نشان می‌دهد. بر پایه شواهدی که در دست است،سازمان‌هایی که رویکرد مدیریت استراتژیک را به کار می‌برند، بطور منطقی و جدی انتظار دارند که سیستم جدید، عملکرد مالی آنها را بهبود بخشد.

تعریف، مدیریت استراتژیک عبارت است از: مجموعه تصمیمات و فعالیتهای موجه صورت‌بندی واجرای استراتژی طراحی شده برای دستیابی به هدفهای سازمان.

این کار شامل توجه به نه حوزه پراهمیت است که شامل:

1ـ تعیین رسالت شرکت

2ـ تجزیه وتحلیل شرکت

3ـ ارزیابی محیط خارجی شرکت

4ـ تجزیه وتحلیل گزینه‌های ممکن در برابر نهادن وضعیت شرکت

5ـ تشخیص گزینه دلخواه

6ـ انتخاب استراتژیک مجموعه هدفهای بلندمدت و استراتژیهای اصلی لازم برای گزینه دلخواه

7ـ تدوین هدفهای سالیانه

8ـ اجرای تصمیمات انتخاب استراتژیک بر ااس تخصیص منابع بودجه شده با تعیین هماهنگی میان فعالیتها

9ـ بررسی و ارزیابی موقعیت فرایند استراتژیک

ابعاد تصمیمات استراتژیک:

کدامیک از تصمیمات کسب و کار موسسه استراتژیک است . لذا سزاوار توجه مدیریت استراتژیک؟ مسائل استراتژیک معمولاً شش بعد قابل تشخیص دارند: مسائل استراتژیک به تصمیمات مدیریت مالی نیاز دارد. تصمیمات استراتژیک در آن واحد با چندبخش از عملیات مؤسسه سروکار دارند بنابراین دخالت مدیران مالی در تصمیم‌گیری ضروری است. تنها در این سطح چشم‌انداز درک









سایر محصولات :
تجقیق در مورد ارزش مدیریت استراتژیک52 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته...

تجقیق در مورد ارزش مدیریت استراتژیک 40 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی...

تجقیق در مورد ارتقای اثر بخشی مطالعات مهندسی ارزش با استفاده از مدیریت ریس

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی...

تجقیق در مورد ارتقاء سطح کیفی و کمی محصولات و تغییرات در نقطه بهینة بهره وری 51 ص

...

تجقیق در مورد ارتباطات 40 ص

...

تجقیق در مورد ارتباط بین مدیریت آموزش و یادگیری چیست؟

...

تجقیق در مورد ارتباط سازمانی

...

تجقیق در مورد ارائه روشی برای اولویت بندی صنایع ایران بر مبنای قابلیت بازارسازی بین المللی و تجارت الکترونیکی

...

تجقیق در مورد ارائه یک سیستم خبره

...

تجقیق در مورد ادبیات تحقیق 59 ص

...

تجقیق در مورد ارائه تجارب موفق سازمانها تعالی سازمانی

...

تجقیق در مورد ارآموز~1

...

تجقیق در مورد اداره مخابرات

...

تجقیق در مورد اداره مخابرات 43 ص

...

تجقیق در مورد اخلاق مدیریت اسلامی

...

تجقیق در مورد اخلاق مدیریت

...

تجقیق در مورد اخلاق مدیریت اسلامی 32 ص

...

تجقیق در مورد اخلاق سازمانی 29 ص

...

تجقیق در مورد احتیاجات روحی کارگر 20 ص

...

تجقیق در مورد اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی

...

تجقیق در مورد اجرای طرح

...

تجقیق در مورد اتحادهای استراتژیک

...

تجقیق در مورد ابعاد رهبری در مدیریت کتابخانه

...

تجقیق در مورد ابعاد مشارکت و توسعه روابط انسانی مؤثر

...

تجقیق در مورد ابزارهایی جهت تجزیه و تحلیل تصمیمات

...

تجقیق در مورد ابزارهایی جهت تجزیه و تحلیل تصمیمات 17 ص

...

تجقیق در مورد آنالیز حالات بالقوه شکست وخرابی

...

تجقیق در مورد آینده مدیریت منابع انسانی

...

تجقیق در مورد آینده مدیریت منابع انسانی 31 ص

...

تجقیق در مورد آموزشهای فنی و حرفه ای

...

تجقیق در مورد آموزه

...

تجقیق در مورد آموزش مشارکتی 9 ص

...

تجقیق در مورد آموزش مدیریت منایع انسانی

...

تجقیق در مورد آموزش مدیریت 1

...

تجقیق در مورد آمادگی برای اخذ گواهی ISOTS 17799 82 ص

...

تجقیق در مورد آموزش الزامی در بهرهوری نیروی انسانی

...

تجقیق در مورد آموزش الزامی در بهرهوری نیروی انسانی 25 ص

...

تجقیق در مورد آمادگی برای اخذ گواهی ISOTS 16949

...

تجقیق در مورد آلیاژهای بکار رفته در پره های توربین

...

تجقیق در مورد آشنایی با شرکت ایران خودرو

...

اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 ص
اعتیاد زنان باردار خانواده جامعه 16ص
تحقیق در مورد آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 16
تحقیق در مورد آزادی 18 ص
تحقیق در مورد آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 18ص
تحقیق در مورد آسیبها و تهدیدات امنیتی جمهوری اسلامی ایران 32 ص
تحقیق در مورد آثار فقهى سید مرتضى علم الهدى 17 ص
اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 ص

کلمات کلیدی :برنامهzwnj ریزی اسراژیک بدون برنامهzwnj ریزی ارزش مدیری اسراژیک بدون مدیری اسراژیک اسفاده میzwnj کردند مؤسسا بدون مدیری مدیری اسراژیک برنامهzwnj ریزی مؤسسا بدون نشان داد ریزی اسراژیک ارزش مدیری بدون برنامهzwnj میzwnj کردند برنامهzwnj ریزان اسراژیک مدیری برنامهzwnj میzwnj عملکرد مؤسسا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی